Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Город и село"ю»
Тема:In the City and in the Country
«В городе и в деревне».
Цели: тренировка произносительных навыков; повторение и активизация лексического материала по теме «Город и деревня»;
Задачи: Образовательные: ознакомить учащихся с образованием степеней сравнения односложных и двусложных прилагательных; повторить лексику предыдущего урока.
Развивающие:развивать навыки аудирования, чтения, говорения и письма; развивать умение применять полученные знания в новой коммуникативной ситуации; развивать интеллектуальные способности, умение работать в команде.
Воспитательные:способствовать воспитанию уважительного отношения друг к другу, любви к Родине; формированию мотивации к изучению английского языка.
Виды деятельности: фронтальная, индивидуальная, групповая, парная
Оборудование: учебник, рабочая тетрадь «EnjoyEnglish» для 4 класса (М.З. Биболетова); картинкиплакат степени сравнения прилагательных, интерактивная доска, презентация в режиме PowerPoint, видеоролик «Степени сравнения прилагательных», видеоролик для физминутки «Open, close».
I. Организационный момент и приветствие.
Look at these photos ( картинки); say what we are going to speak about?
-What are we going to learn today?
Today we are going to speak about city and the country and we will repeat grammar material compare different things.
- Where do we live – in the country or in the city?
What are they? The first one is city and the second one is the country.
we will repeat grammar material compare different things.
And can you tell me what is better – the country or the city? To live in the country or to live in the city and why? No? Oh! This is a problem. Would you like to speak on the topic? So, tell me, what is the aim of the lesson? The aim of the lesson is to speak on the topic the country and the city
The objectives are: 1- to learn new words; 2- To practice grammar; 3- to make up sentences.
№2 . Фонетическаяразминка.
Repeat after me all together.
[ᴧ] – funny, some, up, London, country
[au] – how, cow, house, town
[i] – big, live, bridge, hill, city
[a:] – car, large, farm, garden.
№ 3 Речевая зарядка
Развитие навыков монологической речи.
T: There are a lot of different countries in the world. What country do you live in?
1) What is your native town?-
2) Is it a large city or a small village?
3) What is the population of your village?
4) Are there many gardens, fields and farms in it?
5) Are there many cows, horses in the farms?
6) Is there a river in your village?
7) What street do you live in?
8) Which is the most beautiful street in your city?
Do you live in a town?
Do you live in the country?
What is the name of our country?
Are there many tall houses in our country?
Is country less than town?
What is the largest: city, town or country?
Are there many green fields in your country?
№ 4 Развитие навыков грамматического строя речи учащихся
Просмотрвидио
2. Degrees of comparison.
Teacher. I have a special fairy tale for you. Давным-давно жили на свете английские прилагательные nice, big, long, warm, cold, tall и другие. Собрались однажды они вместе и стали жаловаться, что пока не всё они научились делать. «Мы только называем признаки предметов, а нам хочется чуда! Мы хотим сравнивать предметы, какой больше или меньше, какой самый большой или самый маленький».
А в другом грамматическом городе жили два братца суффикса -er и -est. Суффикс -er был совсем маленький, -est был длиннее своего братца. Эти суффиксы ходили в школу и хотели стать нужными и полезными.
Вскоре прилагательные узнали про двух братцев и подумали: «А вдруг они нам помогут?» И они послали за ними своего гонца – артикль the. Прилагательные приняли суффиксов хорошо. Стали они вместе работать. Встанет суффикс -er в конце прилагательного, и получается новое значение:
bigger – больше, warmer – теплее.
А суффиксу -est досталась задачка посложнее – делать прилагательные самыми большими или самыми маленькими, самыми теплыми или самыми холодными. Суффикс -est испугался: «А вдруг не получится?», и артикль the решил, что всегда будет ему помогать. Артикль the становится перед прилагательным, а суффикс -est – после. Тогда прилагательное рассказывает о предмете, что он самый-самый. The biggest – самый большой, the warmest – самый теплый.
Вот так прилагательные подружились с двумя суффиксами. Суффикс -er сравнивает признаки предметов и образует сравнительную степень. А суффикс -est рассказывает, что этот предмет самый-самый и образует превосходную степень.
№ 6 Аудирование.
T: Listen to the texts. Match a child and a place where he (she) lives.
Script:
Hi! My name is Misha. I live in a big city. You can see many beautiful tall houses here. There are many cars and people in the streets. The roads are wide and long.
1) The houses in the country are tall. The houses in the town are t__________than in the country. The houses in the city are _____ t_________ of all.
Hi! My name is Oliver. I live in a little town. My town is very nice. There are many houses in my town, but they are not very tall. There are many parks with lots of trees and flowers in my town. I like to play in the park with my friends.
The rivers in the country are long. The rivers in the town are l_________ than in the country. The rivers in the city are _____ l_________ of all.
№ 6 Развитиенавыковкоммуникативногочтения. Работастекстом “The Green Garden” pp42 – 43
Физкультминутка.
№ 7 Контроль домашнего задания :упр 7 стр 49
Рассказы учащихся своих любимых животных и питомцах.
T: To my mind you are great lovers of animals. I invite you to take part in our contest: My favourite animals and pets. Welcome to our contest!
№8 Отгадывание загадок по теме.
Teacher:What is it?
1. It is a domestic animal. It lives in the farmhouse. It likes grass. It gives us milk. (a cow).Здесь заканчивается текст седьмого слайда.
2. This animal lives at home or in the street. It is brave and strong. It is a man’s friend. (a dog). Здесь заканчивается текст восьмого слайда.
3. It is big. Its nose is long and its teeth are big. It likes to eat meat and fish. It is green. It is strong and cunning. It lives in the river. (acrocodile). Здесь заканчивается текст девятого слайда.
4. It is small. It can swim, jump. It lives in the river. It is not nice. It is green. (a frog). Здесь заканчивается текст десятого слайда.
5. It is a domestic animal. It likes fish. (acat). Здесь заканчивается текст одиннадцатого слайда.
6. It is a wild animal. It likes bananas. (a monkey). Здесь заканчивается текст двенадцатого слайда.
7. It is very big and grey. (anelephant). Здесь заканчивается текст тринадцатого слайда.
Imagine you are writing a letter to your English pen friend. What would you write him (her) about Russia? (Students tell about Russia).
№ 9 Презентация
№ 10 Fill in the missing words. Work in pairs.
Smaller bigger faster taller longer stronger
This monkeyis smaller than a tiger.
This plane is ……… than a bike.
This elephants is …….... than a mouse.
This house is……….. than a bus.
This bear is ………. than a rabbit.
This pencil is ………. than a pen.
№ 10 At home you will have to write an answer.
Напиши письмо Алексу. Расскажи ему о городе, в котором ты живешь. (пояснить, как писать письмо)
Dear Alex,
My name is _____. I am from Russia, Klintsy.
My town is not very big, but it is nice. There are many new and old houses in Klintsy. The streets are long. There are many people and cars in the streets. You can see many trees and flowers in my town. Come and see me.
Best wishes,
XI. Подведениеитогов.
T: Let’s make a conclusion.
What can you see in the city?
What can you see in the country?
Что вы нового узнали на уроке, чему научились?
Your marks are…
№ 6 Развитие навыков коммуникативного чтения. Работастекстом “The Green Garden” pp42 – 43
№ 7 Контроль домашнего задания :упр 7 стр 49
Рассказы учащихся своих любимых животных и питомцах.
T: To my mind you are great lovers of animals. I invite you to take part in our contest: My favourite animals and pets. Welcome to our contest!
№8 Отгадывание загадок по теме.
Teacher:What is it?
1. It is a domestic animal. It lives in the farmhouse. It likes grass. It gives us milk. (a cow).Здесь заканчивается текст седьмого слайда.
2. This animal lives at home or in the street. It is brave and strong. It is a man’s friend. (a dog). Здесь заканчивается текст восьмого слайда.
3. It is big. Its nose is long and its teeth are big. It likes to eat meat and fish. It is green. It is strong and cunning. It lives in the river. (acrocodile). Здесь заканчивается текст девятого слайда.
4. It is small. It can swim, jump. It lives in the river. It is not nice. It is green. (a frog). Здесь заканчивается текст десятого слайда.
5. It is a domestic animal. It likes fish. (acat). Здесь заканчивается текст одиннадцатого слайда.
6. It is a wild animal. It likes bananas. (a monkey). Здесь заканчивается текст двенадцатого слайда.
7. It is very big and grey. (anelephant). Здесь заканчивается текст тринадцатого слайда.