I II III | Начало урока. Приветствие. Орг. момент. Фонетическая зарядка. Речевая зарядка. Основная часть. Обучение чтению с понимание основного содержания прочитанного. Демонстрация видеофрагмента. Конец урока. Объяснение домашнего задания. Рефлексия. Выставление оценок. | Good afternoon, boys and girls. Sit down, please. Today we will have an unusual lesson. Dear guests, we are glad to see you at our lesson. Please, look at the screen. Listen and repeat. Tell me, please, what is the topic of our lesson? The topic of our lesson today is "Holidays and Traditions in Britain and Russia". Name religious holidays, please. Name the public holidays. What holidays do we celebrate in our country? What do we celebrate on the 1 of September? You like the New Year most of all, don`t you? In February we celebrate St. Valentine`s day, don`t we? SB p.34 ex.95 Ex.96 Please, look at the screen. We are going to watch the video “”. Try to remember the phrases which are used in the dialogue. And, please, answer my question… What present Allie has bought for her friend? SB p.34 ex.97 WB p.16 ex.33 Please, write down your homework: WB p.17 ex. 34 in written form. So, the lesson is over. I like today’s lesson. You have worked hard today. I hope, you have learned a lot interesting information about British and Russian traditions and holidays. Thank you for your attention. See you later. Goodbye! | Good afternoon. Повторяют слова за учителем. The topic of our lesson is “Holidays”. Соотносят картинку с прочитанным текстом. Сравнивают российские и британские праздники. Смотрят видеофрагмент, повторяют активные фразы. Отвечают на вопрос учителя, заданный перед просмотром видеофрагмента. Соотносят праздник и дату его празднования. Работают в рабочей тетради. Записывают домашнее задание. Goodbye! | Учитель следит за правильностью произношения обучающихся. Работа с мультимедийной презинтацией. |