Абдильдинова Жанар Аргынтаевна,
учитель английского языка,
высшая квалификационная категория, средняя школа №23
поселок Боролдай, Илийский район, Алматинская область
Разработка урока в 7 классе по теме “Food in our life”
Цели урока:
● Формирование речевых умений – вести обсуждение в рамках темы; Формировать у учащихся умения межличностного коммуникативного общения.
● Развитие познавательной деятельности учащихся и расширение кругозора; Развитие целенаправленного анализа содержания читаемого;
● Воспитывать у учащихся вести бережное отношение к своему здоровью; научить учащихся правильно питаться
Тип урока:
Урок-закрепление (1.4.7.8)
Урок развития умений говорения, чтения, слушания и развития навыков проектирования.
Используемые методы:
● Стимулирование обучения
● Закрепление лексико-грамматических навыков;
● Наглядно-визуальный метод
Речевой материал:
Карточки
презентация
Грамматический материал урока:
Should / shouldn’t
Оснащенность урока:
Дидактический материал для индивидуальной и групповой работы;
Проектная работа учащихся;
Слайды ;
Отрывки из мультфильма
Интерактивная доска
Продукты питания
1. Организационный момент. Создание атмосферы иноязычного общения.
T: Good day, children! Join your hands, please. What do you feel?
Do you feel warmth? I hope you have good and warm atmosphere during our lesson. Good Luck!
постановка цели
I’m going to show a video. Your task is to watch and guess: what will be the theme of our lesson. ( watching a cartoon)
Warm up:
look at the pictures and repeat after me
game “What is missing?”
7. закрепление
Speaking.
Answer the questions:
What do you usually have for breakfast?
What meals do you have every day?
What kind of soup do you prefer?
What is your favourite second course?
What dessert do you like best?
Do you help your mother to cook meals?
Have you ever been to any bar or café? What did you have there?
Do you like sandwiches?
Match the English proverbs with their equivalents
1) The appetite comes with eating. a) О вкусах не спорят.
2) After dinner sleep a while, b) Яблоко в день и не знай
after supper walk a mile. врачей.
3) An apple a day keeps c) Аппетит приходит во
the doctor away. время еды.
4) Don’t live to eat, but eat to live. d) После обеда поспи
немного, после ужина
прогуляйся с милю.
5) Tastes differ. e) Не жить, чтобы есть,
а есть, чтобы жить.
Writing.
Sort out the words into appropriate columns.
Honey, wine, soup, chops, pudding, lemonade, chicken, jam, green salad, strawberry, broth, mashed potatoes, apple pie, cheese hamburger, grapes, juice, ham, cream, tea, cherry.
desserts | appetizers | fruit | drinks |
Match these cooking words with the food and the objects in the picture.
Carving knife, frying pan, serving spoon, cooker, saucepan, dairy product, recipe, chef.
Find the odd word and cross it out.
1) Bacon, beef, turkey, pork, lamb
2) carrot, melon, onion, cabbage, potatoes
3) grapes, apple, pear, plum, nut
4) beer, lemonade, tea, sugar, coffee
Listening.
“British food”.
Students listen to the text and answer the questions
- What do the British people usually have for breakfast?
-What’s the British favourite drink?
-Where can they buy food?
-Where can they buy the local food?
What’s the popular lunch in Britain?
Game “Cooking”
reading
A)Read and find the right answers
B) listen and check the answers
The quantity quiz
How much water does an elephant drink a day?
between 25 and 30 litres a day
about 50 litres a day
Between 80 and 160 liters a day
2.How many cookies does the average North American eat?
a) 350 a year
b) about 500 a year
c) more than 1,000 a year
3.How much blood is there in our bodies?
a) about three litres
b) between 4 and 5 litres
c) about 6 litres
4. How many times a day do we blink?
a) about 9,000
b) about 12,000
c) about 15,000
5. How many teeth has an adult got?
a) 28
b) 30
c) 32
Presentations of the students’ project works:
Group # 1: “Healthy eaters”
Group #2: “Health care”
8. Заключительный этап. Домашнее задание. Оценивание учащихся
X. Conclusion. What Emotions Do You Feel?