kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработки

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок по английскому языку был проведен в 6 классе на тему "World of English".  главная цель учителя была развитие интереса у учащихся к предмету английского языка, воспитывать уважение к друг другу, уважение к предмету, развитие диалогической, монологической речи. урок прошел на отлично. Всем учащимся и учителям понравился

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработки»

Тема: World of English

The aim: a) to develop pupils knowledge of the English in writing reading, speaking.

b) to introduce pupils with last material,

c) to bring up pupils interests in english; to enlarge pupils' vocabulary.

Visual aids: colours, cards, computers .

I. Организационный момент.

Teacher: Good morning, boys and girls!

Pupils:

Good morning, good morning!

Good morning to you!

Good morning, our teacher,

We are glad to see you!

T.: Thank you. I am glad to see you too. Let’s start our lesson.

Who is on duty today?

P.: I am on duty today.

T.: What date is it today?

P.: Today is the … of…

T.: Who is away?

P.: All are present today.

II. Объявление целей урока и введение в сюжет урока.

T.: Today at our lesson we repeat and fasten last theme. For this we need to collect all possible information.

III. Фонетическая зарядка.

Слайд – настрой к уроку

T.: But first we must train our tongues. Повторяйте за мной слово, если слышите звук:

[ a:]: farm, London, country, garden, funny, path, cart;

[au]:road, owl, cow, ocean, town;

[ei]: whale, flowerbed, mountain, favourite, today;

[i]: live, hill, sea, bridge, windmill, eagle, field, city.

2. Read the words! Let’s repeat these words.

3. Take the cards, translate the phrases from English into Russian.

a coat with big buttons

jeans with a lot of pockets

a T-shirt with a picture on it.

a scarf with stripes

shoes with high heels

trousers with small pockets

a black suit with stripes

a cap with yellow stripes

boots with low heels

a warm winter coat

a beautiful new dress

a short black skirt

III. Развитие навыков диалогической речи по теме “Что мы обычно носим… в школу, дома…”

1. I know that some of you want to be journalists. Now you have a chance! Interview your classmates about their clothes.

Answer P1’s questions using the phrases: I think/ In my opinion/As for me…..

What do you usually wear at home?

What do you usually wear at school?

What’s your favourite colour?

Do you wear a school uniform?

What clothes are popular among teenagers?

Do you like jeans?

Why do you like jeans?



Thank you for interview!

2. And now you’ll work in pairs. Look at the cards, read the task and discuss what you are going to wear if…..

1) You are going to the party.

2) You are going for a walk.

3) You are going to the theatre.

You have 1 minute, then we’ll listen to your dialogues.

So, we’ve discussed what we wear to the parties, for a walk to the theatre.

IV. Презентация проекта “We and our uniform”. (см. Приложение 1)

1. We like comfortable, beautiful, not boring clothes.

2. So school uniform should be comfortable, beautiful, not boring, cool.

3. Pupils’ attitude to school uniforms. 10% of the pupils of 6G are for a school uniform and 30% - are against it.

4. Reasons for uniform/against uniform

It’s beautiful

It’s comfortable

It helps to be disciplined

It makes pupils be serious

It’s not cool.

It’s uncomfortable.

It’s boring

It looks funny.

V. Монологическая речь. Fashion Show. (Демонстрация моделей школьной формы учащимися с комментариями).

This is the time of Fashion Show of the pupils of our form. You’ve got a red and a blue card. If you like the model, raise the red card and if you don’t like it, raise the blue card.

VI. Заключительный этап.

1. Итоги.

2. Домашнее задание.

H-t: crossword “Clothes’.







ГУ «Каракольская СШ»











Тема: «World of English»















2015-2016 учебный год


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Разработки

Автор: Байгалым Гульбаршин Асулхановна

Дата: 18.11.2015

Номер свидетельства: 254924

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(72) "Методическая разработка по теме "My family''"
    ["seo_title"] => string(42) "mietodichieskaiarazrabotkapotiemiemyfamily"
    ["file_id"] => string(6) "282871"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453739739"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(209) "Методическая разработка открытого урока  производственного обучения  «Отделка поверхности гипсовыми изделиями»"
    ["seo_title"] => string(113) "mietodichieskaiarazrabotkaotkrytoghourokaproizvodstviennoghoobuchieniiaotdielkapovierkhnostighipsovymiizdieliiami"
    ["file_id"] => string(6) "322321"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1461569081"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(209) "Методическая разработка открытого урока  производственного обучения  «Отделка поверхности гипсовыми изделиями»"
    ["seo_title"] => string(114) "mietodichieskaiarazrabotkaotkrytoghourokaproizvodstviennoghoobuchieniiaotdielkapovierkhnostighipsovymiizdieliiami1"
    ["file_id"] => string(6) "322322"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1461569088"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(209) "Методическая разработка открытого урока  производственного обучения  «Отделка поверхности гипсовыми изделиями»"
    ["seo_title"] => string(114) "mietodichieskaiarazrabotkaotkrytoghourokaproizvodstviennoghoobuchieniiaotdielkapovierkhnostighipsovymiizdieliiami2"
    ["file_id"] => string(6) "322323"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1461569094"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(209) "Методическая разработка открытого урока  производственного обучения  «Отделка поверхности гипсовыми изделиями»"
    ["seo_title"] => string(114) "mietodichieskaiarazrabotkaotkrytoghourokaproizvodstviennoghoobuchieniiaotdielkapovierkhnostighipsovymiizdieliiami3"
    ["file_id"] => string(6) "322324"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1461569101"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства