Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка "Внешность. Характер человека"»
Тема урока: Обобщение. Семья: внешность и характер человека
Цель урока: способствовать развитию навыков ознакомительного и изучающего чтения, навыков аудирования, формирование лексических навыков устной речи
Класс: 5
Образовательные задачи:
Развивать читательскую грамотность учащихся.
Учить реагировать на реплики согласно заданной ситуации.
Учить извлекать нужную информацию из прочитанного текста.
Развивающие задачи:
Развивать лингвистическую компетентность учащихся и их познавательную активность.
Учить самостоятельной работе, действиям по образцу и аналогии.
Развивать внимание, аутентичный слух, память, воображение и творческий потенциал учащихся.
Развивать языковую догадку.
Воспитательные задачи:
Воспитывать доброжелательное отношение к одноклассникам и умение работать в коллективе
Поддерживать интерес к изучению языка.
Планируемые результаты:
Личностные: формирование мотивации к продолжению изучения английского языка, овладение культурой речи, формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации, воспитание ответственного отношения к учению.
Метапредметные: читать текст с целью поиска конкретной информации, понимать английскую речь на слух с целью извлечения конкретной информации, усвоение общеучебных умений и универсальных познавательных действий.
Предметные: умение рассказывать о своей семье, описывать внешность, умение употреблять лексику по теме, овладевать навыками чтения и аудирования.
Ходурока
Организационныйэтап. Фонетическая зарядка
Good morning, children! Nice to see you!
Look at the screen and read a phonetic drill (учащиеся смотрят на интерактивную доску на презентацию к уроку и читают вслух вместе)
I’ve got a mother.
I’ve got a father.
I’ve got a sister.
I’ve got a brother.
We live together.
We love each other.
How do you think what the theme of our lesson is? Well, we’ll speak about family, family members, their personal traits and appearance.
Формирование лексических навыков
At first, let’s remember the adjectives to describe a person’s character.
Now we’re going to listen to the girl talking about her family. Your task is to listen to her very attentively and complete the sentences.
Try to tell us about yourself and your family. Tell us about your name, your age, your personal traits and your appearance. Don’t forget to tell us about your family members.
Физкультминутка.
You’ve worked a lot and now are little tired. Let’s have a rest.
Hands on your hips, hands on your knees,
Put them in front of you, please.
Touch your shoulders, touch your nose,
Touch your ears, touch your toes.
Raise your hands high in the air,
At your sides, on your hair.
Raise your hands as before
While you clap: one, two, three, four.
Stand still. Sit down, please.
Формирование навыков чтения, лексических навыков.
Now look at the screen. Here you can see the Thompson family. You need to read the descriptions of family members in your worksheets and then guess the name of each person.
My name is David. I’m tall and thin. I’ve got short dark hair. I’ve got glasses.
My name is Stella. I’m tall. I’ve got short white hair.
My name is Linda. I’m good-looking. I’m tall and thin with brown wavy hair, straight nose and a small mouth.
My name is Tom. I’m short and thin. I’ve got short dark hair. I’ve got big brown eyes, a small nose and freckles.
My name is Amy. I’m short. I’ve got straight red hair. I’m sweet.
My name is Bobby. I’m old. I’ve got a moustache and I’ve got glasses.
Формирование навыков устной речи.
Now, look at these pictures. Choose one person and describe him or her.
Формирование читательской грамотности.
Our friendly family.
Hi! My name is Mike. I’m six years old. I’m from Canada. I live in a nice house not far from Toronto.
In the picture you can see my family. I have got a sister, parents and grandparents.
My mother Nicole is a programmer. She is very caring. We go to the park every day. She helps me with everything.
My father Edward is a pilot. He flies to different countries. He likes his job. I like his job, too. He always brings us some presents and souvenirs.
My sister Jessica is only five, but she is a nice girl. She likes riding her bike and skating in winter. I like playing basketball with my friends or my father.
My grandparents are old. my granny is 60 and my grandfather is 63. We live together. We often play table tennis with my granddad. In summer we like going to the park for a picnic. We fly a kite and play with our dog. We are a friendly family.
Рефлексия
Let’s think about what we’ve learnt at our lesson and say using the phrases.