Программасы: УМК “Татарча с?йл?ш?без”.
Балаларны? яше: м?кт?пк? х?зерлек т?ркеме.
Юн?леше: танып бел?- с?йл?м.
Т?п белем бир? ?лк?се: танып- бел?.
Интеграль белем бир? ?лк?л?ре: аралашу, социальл?штер?,матур ?д?бият, музыка,физик т?рбия,с?лам?тлек.
?тк?р? формасы: фронталь, уен ситуациял?ре, ?стерелешле диалоглар аша тел ?йр?т?.
Максат: балаларны? с?йл?мен к?нк?решк?, табигатьк?, ??мгыятьк? кагылышлы с?зл?р хисабына баету, с?з ??м с?зтезм?л?рне т?рле ситуациял?рд? кулланышка керт?.
Т?рбия бурычлары: бер- бере?не игътибар бел?н, б?лдермич?, сабыр итеп ты?лау сыйфатлары т?рбиял??.
?стер? бурычлары: ?стерелешле диалогта катнаша бел?, с?зл?рне отып алу аша х?терл?рен, зи?енн?рен ?стер?.
?йр?т? бурычлары: т?рле уен ситуациял?ре, уеннар, аша ?стерелешле диалогка тарту; “Китап укый” ??мл?сен презентациял??.
К?телг?н н?ти??: м?ст?кыйль р?вешт? куелган бурычларны чиш?.
Метод ??м алымнар: с?зле,к?рс?тм?,техник чаралар куллану, с?енеч мизгеле,сорау-?авап, тулыландыру,н?фис с?з,мактау, с?зле уен,б?ял??.
?и?азлау: магнитлы такта, музыкаль ?з?к, ноутбук,проектор,экран,аудиоязма, “серле тартма”,х?р?к?тне белдер?че р?семн?р,пиктограммалар,эш д?фт?рл?ре.
Балаларны оештыру: I Ирекле
II 1.Урындыкларда
2.Ирекле
3.Ярымт?г?р?кк? басып
4.Ирекле
5.Ирекле
6.?ст?л артында
III Кел?мд? ярымт?г?р?к ясап
Ш?хси эш: Даша,Милана,Вика бел?н х?р?к?тне белдер?че с?зл?рне кабатлау.
С?злек эше: “китап укый”.
Алдан эшл?нг?н эш: к?рс?тм? ??м таратма материаллар ?зерл??,?ырлар ?йр?н?,??г?м?,,эш д?фт?рл?ренд? эш.
Эшч?нлек т?зелеше: I Психологик ?айлашу,оештыру моменты
II Т?п ?леш: 1.С?енеч мизгеле:Акбай бел?н Мияуны каршылау.
2.“Нишли?”с?зле уены.
3.Ял минуты: ?ыр”Мин ?ырлыйм.”
4.Пиктограмма бел?н эш
5.Экрандаэш: «Волшебная школа».
6.Д?фт?рд? эш: “Волшебная школа”.
III Йомгаклау ?леше:эшч?нлекк? н?ти??.
Эшч?нлек барышы:
I.Оештыру: -Ис?нмесез, дусларым.
-Х?ерле ирт?.
II.Т?п ?леш:С?енеч мизгеле.
(Ишек шакыйлар.)
Балалар:- Кем анда?
-Бу мин - Мияу.
-Бу мин- Акбай.
Балалар:- Кил монда,Мияу.
-Кил монда,Акбай.
(Серле тартма тотып Акбай,Мияу кер?л?р.)
Акбай : -Ис?нмесез, балалар.
Мияу:- Ис?нмесез,дусларым.
Балалар: -Ис?нме,Акбай.
-Ис?нме,Мияу.
Акбай:-Х?лл?р ничек,балалар?
Балалар:-?йб?т,Акбай.Акбай,х?лл?р ничек?
Акбай:-?йб?т,балалар. Сегодня мы будем готовиться в волшебную страну“М?кт?п- школа”.Мы с собой возьмём тех,кто сможет ответить на вопросы Мияу.Будьте внимательны!
(Мияубалаларга х?р?к?тне белдер? торган р?семн?р к?рс?теп сорый.)
Мияу:- Дима, бу н?рс??
Дима:-Бу куян (аю,песи,эт,т?лке,тычкан).
Мияу:-Куян (аю,песи,эт,т?лке,тычкан) нишли?
Дима:-Куян (аю,песи,эт,т?лке,тычкан)сикер? (ашый,эч?,й?гер?,утыра,йоклый,бит юа,чана шуа,бии,?ырлый).
(Мияу китап укучы малай р?семен к?рс?т?)
Мияу:- Малай нишли?
Акбай:-Китап укый.-Читает книгу.
Мияу:-?йе,китап укый.
(“Китап укый” ??мл?се ?ырлап,пышылдап,кычкырып кабатланыла.)
-Ребята, посмотрите на пиктограмму. Как вы думаете, что она означает?
(Балалар ?авабы.)
-?йе,бу пиктограмма китап укый-читает книгу ??мл?сен а?лата. Кабатлагыз: китап укый.
(“Без инде х?зер зурлар. ” проектына язылган аудиоязманы? 55енче кис?ген ты?лау.)
“Ты?ла!-Слушай!
-Малай ( кыз,куян,т?лке)китап укый.
-Малай (кыз,куян,т?лке)китап укый. (Р?сем к?рс?тел?.)
-Ребята, “китап”-это “книга”. Кабатлагыз: китап.?ырлап кабатлыйбыз:китап.
Басып кул чабып кабатлыйбыз:китап.
Мияу: -А сейчас мы с вами поиграем игру “Нишли?”
(Мияу балаларга таратма р?семн?р ?л?ш?.)
Мияу:-Кыз (малай,куян,т?лке) нишли?
Ксюша:- Кыз (малай,куян,т?лке) китап укый.
Акбай: Молодцы!В путешествие берём всех ребят.Дорога дальняя.Чтобы в пути не было ,скучно,мы споём песенку “Мин ?ырлыйм.”
(Аудиоязманы? 51енче кис?ген ?ырлау.)
-А сейчас внимание на экран: задание называется “Волшебная школа”. “Слушайте”-“Ты?лагыз!”: Рассмотри картинки, продолжи фразу. Кем укый?
Бала:-Мин укыйм.
( Балалар экраннан ??мл?л?рне укыйлар.)
-Садимся за столы и работаем в рабочих тетрадях.
(Балалар эш д?фт?рлренд? эшлил?р.)
-Ребята,как же будет по татарски «читает книгу»? Давайте споем -«китапукый».Даша, как ты скажешь «Мальчик читает книгу»? Ваня, как ты скажешь «Мама читает книгу». Ксюша, а ты как скажешь «Лиса читает книгу»?
(Балалар ?авап бир?л?р.)
-Что нового вы сегодня узнали? Кого мы сегодня порадовали? Что еще хотелось бы вам узнать?
(Балалар ?авап бир?л?р.)
- На этом наша деятельость закончивается.Давайте,попрощаемся с нашими друзьями.
Балалар:- Саубул,Акбай.
Акбай:-Саубулыгыз,дусларым.
Балалар:-Саубул,Мияу.
Мияу:- Саубулыгыз,балалар.
-А сейчас,давайте,попращаемся со мной.
Балалар:-Саубулыгыз,Лилия Ахметовна.
-Саубулыгыз, н?нил?рем.Р?хм?т.Зур р?хм?т.