Показать использование на уроке информационно-коммуникационных технологий, коммуникативных технологий, технологию оценивания.
Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность ученика | Развитие универсальных учебных действий |
1.Мотивация к учебной деятельности. Организационнöй эдук. | Видза оланныд, дона челядь! Заводитам коми кыв урок. Менам бур настроение, а тіян? Ставыс-ö дась урок кежлö? | Подготовка класса к работе Высказывания детей о подготовке к уроку. | Личностные - принятие своей роли ученика, соблюдение определенных правил поведения Регулятивные- формируем волевую саморегуляцию, умение настроить себя на работу, контролировать свою готовность к уроку Коммуникативные – умение вступать в мини-диалог |
2.Актуализация знания по данной теме Темаö пыртчöм. | - Челядь, мый вöчинныд колян урок вылын? - Кыдзи позьö вынсьöдны велöдöм материал? - На прошлом уроке Вы работали по плану, а какого пункта плана не было? - Как можем оценивать работу? - кыдзи позьö донъявны ас удж? Карточка вылö пуктам балъяс. Ас удж донъялöм | 1.Кывъяс вылын удж | | 2.Кывтэчасъяс артмöдöм | | 3.Серникузя гижöм | | 4.Текст лыддьöм | | 1.- Кыдзи позьö проверитны гортса удж? - Кодъяс йылысь гижим? - Донъялöй удж да пуктö балл. - Чеччöй кодлöн артмис бура, кодлöн 1-2 öшыбка… 2. -Карточкаяс вылын кывтэчасъяс да пемöс нимъяс.. Мый позьö вöчны? - Донъялам. 3. – дöска вылын схема- модель. Мый позьö артмöдны? Мый отсалас? ○ □ ∆ ● Донъялам. Кодлöн бура артмис? Кому было трудно? | - Проектнöй удж «Вöрса пемöсъяс йылысь энциклопедия» - Лыддьыны Энциклопедия. Содтыны материал. - Артмöдам уроклысь план. 1.Уджалам кывъяс вылын. 2. Артмöдам кывтэчасъяс. 3. Гижам сёрникузяяс. 4. Лыддьысям.(Висьт юкöн) 5. Ворсам.(Инсценируйтам) 6.Донъялам ас удж. - Не было 5 пункта. На этом уроке мы будем работать с текстом и попробуем инсценировать. - Будем оценивать по 5 б.системе. Челядь серпасъяс серти гижöны диктант да прöверитöны параясöн. - Вöрса пемöсъяс йылысь. Челядь донъялöны уджсö: зэв бура, бура, колö велöдны кывъяс. - кывтэчасъяс дінö корсям пемöс нимъяс. Тöдмав вöрса пемöсъясöс 1)КАНЬ КОДЬ МОЙ 2)МЫШ ВЫЛАС ВИЗЬЯС ТУЛАН 3)СЁЙö ЧЕРИ ВöРКАНЬ 4)КУТАЛö УРЪЯСöС СЬöДБöЖ 5)ЁСЬ ПИНЯ и ПАСЬКЫД БöЖА ВУРД 6)ДОНА КУА ВИЗЯОРДА 7)СЬöД БöЖА АНЧА - артмöдам сёрникузя да гижам тетрадьö. - Учебник. Символъяс. Кывъяс. Кывтэчасъяс. Дети оценивают. | Личностные – формирование мотивации Познавательные- определение познавательной цели, определение логической цепи рассуждений, Регулятивные–соотнесения известного с неизвестным. |
3.Постановка учебной задачи. Мог пуктöм. | -- Тайö кодi? Тодмалой ребус. -Как можно связать дом с темой «Вöрса пемöсъяс» - эм горт черияслöн, лэбачьяслöн, а пемöсъяслöн ? - О чём же будем говорить? Каждой группе дан отрывок. Что можно сделать с отрывком? | Челядь тöдмалöны МОРТ - ГОРТ - Вöрса пемöсъяс лöн горт –парма вöр. - Что у зверей тоже есть дом – парма. Познакомимся с текстом и инсценируем-покажем о чём прочитали. Познакомим и других детей. - - Лыддьыны. - Гöгöрвоны. | Познавательные -умение произносить и читать слова. Регулятивные – постановка учебной задачи.самоконтроль, оценка и коррекция. Личностные – развитие самостоятельности оценка своих достижений |
4. Планирование и организация деятельности. Уроклысь план лöсьöдöм. | - Кыдзи кутам уджавны урок вылын? - лöсьöдам план. 1. Тöдмасям выль __________. 2. Лыддям ________. 3.Гöгöрвоам. 4. Висьталам. 5. Лöсьöдам ________. 6 Донъялам _______. | Челядь юксьöны группаяс вылö. 3 группа – 3 юкöн. | Познавательные -умение работать по плану. Регулятивные – планирование деятельности,самоконтроль, оценка и коррекция Личностные – развитие самостоятельности. Коммуникативные (умение слушать и понимать речь других, выражать свои мысли). |
5. Осуществление деятельности, выполнение работы. Текст вылын удж.. | 1) – Как будем работать с незнакомыми словами? - Кытысь босьтам кывъяс? 1 группа. Быд мортлöн эм горт. А Настуклöн гортыс парма-вöр. Узьлö ныв коз пу улын. Сэтчö вольсалöма ньыв пу лапъяс, небыд коръяс. Ок, кутшöм лöсьыд! 2. Кор кынöмыс кутас сюмавны, Настук кинас вачкыштас пуö, и сы дорö пу вылысь чеччыштасны уръяс. А вомас быд урлöн коль. Нылук сёяс, аттьöалас уръясöс да котöртас вöрса ты дорö. 3. Юас сöстöм ва, купайтчас да аттьöалас вöр-васö. Сэсся окота лоас сылы котралыштны-ворсныштны. Чукöстас кöинпиöс, и тöвзясны сыкöд пуяс кості: - Эге-гей, суöд менö! Со öд кутшöм Настуклöн гортыс! - Как можно проверить, правильно ли составили текст? Удж донъялöм. | - Тöдмасям выль кывъясöн кывкуд отсöгöн. Уджалам чукöръясöн. Быд мортлöн- у каждого человека Вольсалöма ньыв пу лапъяс- постелила ветки пихты Кынöмыс кутас сюмавны- захочет есть Коль- шишка Окота лоас- захочется Тöвзясны- помчатся ( мчатся, несутся) Чукöстас- позовет Суöд менö- догони меня - Проверим по учебнику с.99 Парма – горт. Быд мортлöн эм горт. А Настуклöн гортыс парма-вöр. Узьлö ныв коз пу улын. Сэтчö вольсалöма ньыв пу лапъяс, небыд коръяс. Ок, кутшöм лöсьыд! Кор кынöмыс кутас сюмавны, Настук кинас вачкыштас пуö, и сы дорö пу вылысь чеччыштасны уръяс. А вомас быд урлöн коль. Нылук сёяс, аттьöалас уръясöс да котöртас вöрса ты дорö. Юас сöстöм ва, купайтчас да аттьöалас вöр-васö. Сэсся окота лоас сылы котралыштны-ворсныштны. Чукöстас кöинпиöс, и тöвзясны сыкöд пуяс кості: - Эге-гей, суöд менö! Со öд кутшöм Настуклöн гортыс! 1. Тöдмасям выль __________. 2. Лыддям ________. 3.Гöгöрвоам. 4. Висьталам. 5. Лöсьöдам ________. 6 Донъялам _______. Челядь донъялöны уджсö. | Регулятивные - планирование, рефлексия.самоконтроль Познавательные - умение ориентироваться в системе знаний. |
| - Мый ми вöчим? - Мый кутам вöчны? - Кыдзи позьö прöверитны? 2)- Мый кутам вöчны тайö текстöн? | - Тöдмасим выль кывъясöн. - Лöсьöдам висьт. Оти велöдысь лыддьö, мöд гöгöрвоöдö. Орысь.Челядь артмöдöны висьт. - Учебникын текст 99 л.б. 144 удж. - Лыддям заданиесö. Позьö ворсны. Инсценируйтны. | Личностные – развитие самостоятельности, оценка своих достижений. Коммуникативные- (умение слушать и понимать речь других, выражать свои мысли). |
6. Представление результатов, оценивание результатов. Удж петкöдлöм да донъялöм.. | - Мый тэ вöчин? - Кытысь босьтiн тöдöмлунъяс? - Мый миян артмис? - Кытöн позьö тайö петкöдлыны? | - Лыдди юкöн. - Ме вочавидзи. - аддзи колана кывъяс. И с.в. - Тöдöмлунъяс босьтi висьтысь, юалi велöдысьлысь) - Миян артмис висьт. Сценка. - Позьö петкöдлыны прод.группаын, 1 да 2 классъяслы, бать-мамлы. | Регулятивные (умение отличать верно выполненное задание от неверного, осуществлять самоконтроль). Познавательные (умение осуществлять анализ учебного материала). Коммуникативные (умение слушать и понимать речь других, выражать свои мысли). |
| http://www.liveinternet.ru/users/4248621/post165565991/ | |
|
5. Рефлексия. | - Мый вöчим урок вылын? - Кыдзи уджалiм урок вылын? - Ставыс – ö артмис?Мый эз артмы? -Бура уджалöмысь ме козьнала ас вöчöм фото. Тайö урыс олö Сыктывкарын, ме ветлывла сійöс вердны. | - Урок вылын … - Урок вылын уджалiм план серти. | Личностные - устанавливать связь между целью деятельности и ее результатом. Регулятивные-(осуществлять самоконтроль, совместно с учителем и одноклассниками давать оценку деятельности на уроке). Коммуникативные- (умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли). |
7. Гортса удж вöчанног. Инструкция по выполнению домашнего задания. | Думыштöй висьтыслы продолжение. Пыртöй сэтчö пемöс нимъяс.Чукöртчöй урокъяс бöрын да петкöдлöй Для желающих узнать больше: что за круг и что изображено на круге в этнокультурном парке с.Ыб? | | Личностные - формирование понимания необходимости выполнения домашней работы. |
1. ФГОС начального общего образования
2. Концепция духовно-нравственного развития и воспитания
3. Примерные программы по коми языку.
4. Вязова Е.Н., СизоваА.В.Комикыв: Нёльöд класса челядьлы комиöн сёрнитнывелöдчан небöг.
5. Информация о лесных животных из разных источников.