....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Просмотр содержимого документа
«Урок по теме "Склонение имён существительных по падежам" »
«Исимлернинъ
келишлеринен
тюрлендирюви»
5 сыныф
(традиционный урок с наглядно-дидактическим материалом)
Мевзу: Исимлернинъ келишлернен тюрлендирюви.
Дерс макъсады: 1.Исимнинъ джумледе башкъа сезге олгъан
мунасебетини ифаделемек.
2.Кечкен дерслернинъ мевзуларыны текрарламакъ.
Талебелернинъ тиль байлыгъыны зенгинлештирюв.
3.Талебелерни тильге меракъыны инкишаф этмек.
Дерс донатылувы: Тахтада лугъат джедвели,къырымтатар тили грам-
матика джедвели,карточкалар,корьгезмелер,крос-
сворд,ресимлер.
Дерс кетишаты:
Тешкилий муит.
Селямлашув.Невбетчинен субет.
Эв вазифесини тешкерюв:
Талебелер»Исим» мевзусыны насыл менимсегенлерини анъламакъ ичюн дерсни бойле шекильде кечирем:
Оджа: Балалар!Кечкен дерсте биз сизнен «Исим»мевзусыны тыныш олдыкъ.Бу мевзуны текрарламакъ ичюн бойле вазифебеджереджекмиз.Диалогны девам этинъиз.
Китапханеде.
Селям алейкум,Эмине апте!
Алейкум селям,Гулизар.
Эмине апте,сизде»Турналар»китабы бармы?
…..
…..
Субетинъизде исимлер бармы?
Оларнынъ чешитлерини анълатынъыз.
Янъы мевзуны анълатув:
Оджа сёзю.
-Исимнинъ джумледе башкъа сезге олгъан мунасебетини ифаделеген грамматик шекиллерге келишлер дейлер.
Къырымтатар тилинде алты келиш бар:баш келиши,саиплик келиши, догърултув келиши,тюшюм келиши,ер келиши,чыкъыш келиши.
Китапнен чалышув.
Китаптаки къаиделерни окъумакъ ,талиль этмек.170-иш-агъзавий талиль, тахтада вазифе аркъалы беджермек (сезлерни келишлернинъ джедвелине ерлештиринъиз).
Карточкаларнен чалышув.
Аталар сезюнде исимлернинъ келишлерини талиль этинъиз. (Эр бир талебеге карточка даркъатыла).
Т |
Г |
О |
Г |
Е |
Р |
ДЖ |
И | Н |
Р |
С |
Ы | ГЪ |
Ы |
Р |
Ч |
Ы |
КЪ |
А |
П |
А |
П |
И | Й |
Дефтер иши.
Кроссворд. Тик сезни тапмакъ ,келишлернен тюрлендирмек
Талебелернинъ мустакъиль чалышувы.
Раледе корьгезме васталары, оларгъа бакъып:
I группа– ресимде олгъан сезни келишлернен тюрлендирмек.
II группа – ресимде олгъан сезден эки джумле тизмек, келишлернен тюрлендирмек.
III группа – ресимде олгъан сезден эки джумле тизмек, синтактик талиль япмакъ келишлернен тюрлендирмек.
Группа ишлерини «АСО» элементлери ярдымнен тешкириле.
Карточка иджадий чалышув.
Ресимлер ерине язынъыз. Бу сезлер насыл келиште оладжакъ?
Лугъат иши.
Тахтада эвельден таныш олмагъан сезлер язылгъан, оларны лугъат дефтерлерине кочюрмек.
Келиш – падеж
Хазине – клад
Гонъюль – сердце, душа
Торгъай – воробей
Сыгъырчыкъ – скворец
Гогерджин – голубь.
Янъы мевзуны пекитюв.
Суллер:
Дерснинъ нетиджеси .
Талебелернинъ бильги иришмелерини изаламакъ ве баллар коймакъ.
Эвге вазифе:
68-саифе 174-иш, 67-саифеде къаиделерни огренмек, янъы сезлерни огренмек. Аталар сезлерини эзберлемек.